Skip to main content

Archieven: Lessen

Wat past er bij mij?

Ik gebruik in deze training de informatie die je kan achterhalen uit je bodygraph. In de volgende lessen ga ik je meenemen in Human Design. Hieruit volgt dat je een bepaald type bent en van hieruit passen er specifiek bepaalde manieren van marketing bij jou.

Heb je niet zoveel met dit systeem dan kan je ook alleen je chart downloaden en kijken naar je type. De rest laat je zitten. Dat alleen al kan je op weg helpen.

Marketingstrategieën die er zijn

  • Koud bellen, warm bellen
  • Posten op Tik Tok Video’s
  • Instagram
  • Youtube
  • Nieuwsbrieven
  • Bloggen
  • SEO
  • Netwerken
  • Workshops geven
  • Presentaties geven
  • Direct Messaging naar mensen via social media

Als je een van deze dingen gaat proberen dan let je heel erg op de energie die je voelt en/of krijgt. Hieraan weet je of het voor jou werkt. Hieronder staat per type wat bij jou past.

Manifestor (8%)

Je hebt niet de energie van een Generator. Je kan het wel leuk vinden maar het kost je energie. Initieert niet. Je deelt en trekt mensen daardoor aan. Inbound marketing, contentmarketing zoals maken van blogs en video’s. Je laat je expertise zien en wordt uitgenodigd door mensen die jouw waarde zien. Totdat je gevraagd worden blijf je jouw expertise uitbreiden. Als je een motor geactiveerd hebt, dan heb je wel energie maar niet oneindig.

Generator (37%)

Jou energie komt uit het doen. Je hebt energie om veel te doen en van alles uit te proberen. Maar let er goed op of je er energie van krijgt of dat je er van opbrand. Test verschillende marketingstrategieën uit en ervaar waar je blij van wordt.

Manifesting Generator (33%)

Is een combi van de bovenste 2.

Projector (21%)

Outbound marketing, zoals DM berichten sturen, koud bellen, op een podium gaan staan. Delen wat je doet zodra je de mogelijkheid hier voor hebt. Initieer dingen. Maar let op je hebt niet de energie van een generator hiervoor. Let dus op je lijf en gevoel, als deze zegt dat het genoeg is. Dan stop je anders brand je jezelf op. De valkuil is dat je te lang doorgaat en de lol er af is.

Reflectors (2%)

Voor jou geld dat je niet allerlei manieren vlug achter elkaar gebruikt maar dat je een voor een iets uitprobeert en dat 28 dagen volhoud. Dan evalueert of het iets is voor jou. Ook voor jou geld dat je niet de energie hebt van een reflector en je dus je energie level goed in de gaten houd. Stop (voor die dag) wanneer het energie gaat vragen. Het mooie is dat je mensen spiegelt. Mensen willen bij je in de buurt zijn want ze zien zichzelf in jouw weerspiegelt. Je trekt mensen vanzelf aan. Jij bent heel goed in analyseren en kan dus na de testperiode heel goed beoordelen wat wel en wat niet werkt als marketingstrategie. Mensen gaan jou vragen om met hun samenwerken. Netwerken is key.

In jouw geval kan het ook zijn dat je jouw marketing deels uit besteed.

Wat is een landingspagina

Een landingspagina is een informatieve pagina die je speciaal hebt ontworpen voor een specifieke doelgroep. Je beantwoord hierin hun vragen en zorgt dat er een wens ontstaat om meer over jouw dienstverlening te weten te komen of om contact op te nemen.

Lees verder

Data gedreven marketing

De kosten voor adverteren worden steeds groter daarom word er meer en meer gezocht naar manieren om de kosten lager te maken. De oplossing hiervoor is Growth Hacking.

Growth hacking kan ik niet zomaar kort uitleggen. Het principe wel. Je begint namelijk bij het bestuderen van de cijfers. En je werkt met korte experimenten zoals het aanpassen van een knop, of USP beter verwoorden. Of de kop van je landingspagina verbeteren. Je meet twee weken (bijvoorbeeld) en kijkt of dat de verbetering is.

Zorg je dat je alles te weten komt over je doelgroep. En dat je aanbod aansluit op de problemen van je klant. Dus niet andersom (een product of dienst bedenken en die vermarkten/pushen).

Gooi geen geld/tijd (als je alleen organisch verkeer trekt) weg met advertenties die niet aansluiten op de landingspagina. Je kan met een advertentie veel verkeer trekken, maar ook veel bounces krijgen als ze gelijk weer weg gaan in 5 seconden omdat de oplossing niet matched met wat je doelgroep voor ogen heeft. Of omdat er niet duidelijk is wat er nu aangeboden wordt.

Het bestuderen van de cijfers kan je veel inzichten opleveren. Je komt te weten wat mensen op je website komen halen, waarom ze blijven en waarom ze wegklikken. Dit is de input voor de wijzigingen die je kan aanbrengen in je klantreis, op je pagina’s.

Ik realiseer me wel degelijk dat voor sommigen hier de interesse ophoud, maar ik wil je er toch op wijzen dat dit de toekomst van marketing is.

Als kleinere ondernemer kan je ook op kleine schaal voldoende doen volgens dit principe. Denk bijvoorbeeld aan het bedenken van een weggever die er voor zorgt dat je een mailadres hebt van een potentiële klant en iemand waarvan je weet dat hij interesse heeft in jou.

In dit blog worden een aantal voorbeelden genoemd van data gedreven marketing. Gebruik Google Translate in je Chrome browser als je het in het Nederlands wilt lezen:

Meer informatie

In deze vijf modulen geef ik je genoeg info om een goede start te kunnen maken met je nieuwe website of restyling daarvan. Dus ook als je al een website hebt is het zinvol om mee te doen.

Nog een keer voor de duidelijkheid. Je gaat niet in 5 dagen een website bouwen. Maar je krijgt 5 dagen lang informatie rondom het bouwen van een website. Zodat je goed voorbereid kan starten of aanpassingen aan je huidige website kan doen.

Bespaar door zelf te bouwen

Als ik een website voor een klant bouw met het YOOtheme thema dan varieert de prijs tussen de €900-2500 excl. btw. Afhankelijk van of er een ontwerp wordt meegeleverd, en of de klant zelf gaat vullen en het maatwerk wat soms nodig is.

In de training “Bouw je eigen website” krijg je alle tools om dezelfde website te bouwen die ik voor mijn klanten bouw. Uiteraard heb ik wel een opleiding als grafische ontwerper en bouw ik al meer dan 15 jaar websites. Maar als je een beetje handig bent en de lessen goed volgt kan ook jij een professionele website neerzetten. Het kost je alleen tijd en veel doorzettingsvermogen.

One-Click-Automation | Welkomstmail

Stuur jij jouw nieuwe lezers, abonnees al standaard een welkomstmail? Dit is een unieke kans om jezelf nog even onder de aandacht te brengen. Hoe jij dit zelf kan doen? https://sandragortemaker.nl/hoe-stel-je-de-1-click-automation-van-mailchimp-en-waarom-zou-je-hem-gebruiken/ Vraag Wat is correct: welkomsgeschenk of welkomstgeschenk? Antwoord Zowel welkomsgeschenk als welkomstgeschenk is correct. Welkomstgeschenk is het gebruikelijkst.

1.0 Introductie op LearnDash


In dit eerste hoofdstuk vertel ik je kort iets over alle onderdelen van deze training. Wat is LearnDash en wat kan je er allemaal mee.

Hoofdstuk 1 mag je gratis volgen zodat je kan beslissen of LearnDash wat voor je is.

Wat is online marketing

Onder online marketing vallen alle online activiteiten die je uitvoert om je product of dienst te vermarkten. Dat kan je doen via je website, nieuwsbrief, socials en ook via adverteren.

Je bent met online marketing bezig als je deze acties uitvoert:

  • Focus op je doel bepalen
  • Waardevolle content creeren om bezoekers te trekken
  • Social media gebruikt om bezoekers te trekken en zichtbaarheid te creeeren
  • Vindbaar verbeterd door SEO optimalisatie
  • Leads genereert via social media, SEO, SEA, YouTube en e-mailmarketing
  • Nieuwsbrieven verstuurt om contact te onderhouden en bezoekers te trekken of product te verkopen
  • Marketingkalender maakt om strategische updates te posten
  • Analyseren van je gegevens om beste strategie te ontdekken om te groeien
  • Conversiegericht bezig bent met opmaak van je webpagina’s
  • Adwords voor adverteren

De Internet Marketing Tree

Het is belangrijk om eerst een stevige basis te creëren voordat je aan de slag gaat met marketing. In 2009 heeft Roy Robinson al eens een boom gebruikt als metafoor en ik vind hem nog steeds wel verhelderend.

Diepe wortels

Voordat je met marketing start, zorg je voor diepe wortels die bestaan uit onderzoek, strategie, branding en content. Doe je dit niet eerst dan is er geen goede basis voor je internet marketing.

Een vorse stam

De stam is de basis van de boom. Gemaakt van een gedegen ontworpen en gebouwde website. Deze groeit groter en breder, net als jouw online aanwezigheid.

Wijd uitstaande takken

De wijduitstaande takken staan symbool voor de het enorme bereik dat ontstaat door het gebruik van de verschillende online kanalen. Promoties, advertenties, social media etc. etc.